Є сотні способів, як збільшити продажі в магазині. Тільки парадокс у тому, що в одних підприємців спрацьовує щось одне, в інших — друге. Однозначної таблетки щастя, яка б на 100% збільшила продажі, не існує.
Нижче наведено найбільш перевірені способи. За правильного підходу вони можуть принести бажаний результат. Сприймайте ці ідеї для збільшення продажів як гіпотези, які треба перевіряти на практиці та самостійно робити висновки, що працює, а що ні.
1. Створіть грамотну воронку продажів
Воронка продажів — це шлях клієнта, який він проходить від моменту знайомства з вашим продуктом до його придбання. Загалом є 4 основні етапи:
- Покупець знає, що на ринку є такий товар, але не в курсі, що ваша компанія його продає.
- Клієнт цікавиться продукцією, яку пропонуєте і ви в тому числі.
- Покупець вирішив, що йому потрібен конкретний товар і думає, де його вигідніше за все купити.
- Клієнт звертається у вашу компанію і здійснює покупку.
Воронка продажів відрізняється залежно від специфіки бізнесу, але загалом її принципи залишаються незмінними. Важливо подивитися, як ви взаємодієте з покупцями на кожному з 4 етапів.
Простий приклад. Припустимо, у вас будівельна фірма. Ви запустили контекстну рекламу. У підсумку воронка має такий вигляд:
- 200 людей побачили рекламу;
- 70 людей клікнули на оголошення і зайшли на сайт;
- 40 людей зв’язалися з менеджером;
- 2 людини замовили якусь послугу.
Тут видно, що над рекламним оголошенням можна попрацювати, щоб лід (покупець) не коштував так дорого: надто мало людей переходять по ньому на сайт. Також варто поліпшити роботу відділу продажів, адже дуже багато потенційних клієнтів відвалюється на останньому етапі.
2. Впровадьте CRM-систему
CRM-система — запорука успіху в якісному обслуговуванні клієнтів. Вона автоматизує більшу частину бізнес-процесів і знижує імовірність втрати можливого замовлення. У програмі збираються всі дані щодо клієнтів: ПІБ, контакти, детальна інформація про покупку (кількість заявок, тип товарів, середній чек тощо). Так ви будете краще розуміти цільову аудиторію і зможете збільшити ефективність маркетингових кампаній.
Також CRM-система аналізує дії ваших співробітників. Бачачи перед очима повну статистику і розуміючи, хто як працює, ви зможете знайти вразливі місця й усунути їх. Наприклад, деякі співробітники можуть довго обробляти заявку і зв’язуватися з клієнтом, коли той уже передумав купувати. Крім того, за допомогою CRM-системи можна розробити воронку продажів і відстежувати переміщення клієнтів по ній. Словом, вона підвищує ефективність роботи компанії й, відповідно, збільшує продажі.
3. Використовуйте різні інструменти просування
Не забувайте рекламувати ваш магазин в інтернеті. У мережі є маса корисних інструментів просування, за допомогою яких можна розповісти людям про себе. Для початку спробуйте контекстну рекламу. Головна її фішка — точковість. Така реклама показується тільки тим, хто шукає ваші товари. Оголошення бачить зацікавлена аудиторія, що підвищує ймовірність здійснення покупки.
Також можна запустити рекламу в соцмережах. Тут на вибір доступно кілька площадок:
- Facebook;
- Instagram;
- Youtube.
У соцмережах можна налаштувати, щоб реклама показувалася людям конкретної статі, віку, регіону тощо. Параметрів сотні, тож налаштувати рекламну кампанію можна дуже ретельно. Важливо тільки знати свою цільову аудиторію, щоб розуміти, кому показувати оголошення.
Ще один варіант просування бізнесу — email-розсилки. У вас напевно є база клієнтів. Використовуйте її, щоб продавати людям нові товари. Листи надходять теплій аудиторії, яка знає вашу компанію, оскільки раніше вже щось купувала. З нею дуже легко працювати: якщо пропозиція вигідна, то ймовірність швидко продати товар досить висока.
4. Збільшуйте середній чек
Середній чек показує, наскільки ефективні ваші продажі і яка купівельна спроможність у вашої аудиторії. Його можна збільшити — і це один із найпростіших способів підвищити продажі.
Зробити це можна різними методами, але найпопулярнішими є 2 методи:
- перехресні продажі;
- upsell.
Суть перехресних продажів полягає в тому, що ви пропонуєте до основного товару, який покупець уже обрав, ще кілька додаткових. Наприклад, до смартфона зазвичай завжди продають чохол, захисне скло та навушники. Покупцеві все одно знадобляться ці аксесуари, а тут він може придбати все разом, та ще й за вигідною знижкою.
Метод upsell — це коли менеджер радить клієнту придбати дорожчий товар, оскільки він краще закриває його потреби. Наприклад, покупець обрав смартфон на 4/64 Gb, а консультант повідомляє, що є така сама модель на 8/128 Gb, яка умовно коштує на 20% дорожче, хоча пам’яті у 2 рази більше. Якщо клієнт вибере останній варіант, ви збільшите середній чек.
5. Наймайте таємних покупців
Одна з головних причин низьких продажів у магазині — продавці. Їм може не вистачати дисципліни, інколи вони вигорають, нерідко хамлять покупцям. Також продавці можуть погано розбиратися в потребах потенційних клієнтів.
У цьому випадку підняти продажі в магазині допоможуть таємні покупці. Придумайте кілька сценаріїв і найміть акторів, які приходитимуть за товаром у різний час. Дивіться на всі ключові аспекти: як продавці ставляться до грубих клієнтів, як вони поводяться під кінець робочого дня, як справляються в пікові години тощо. Отриману інформацію використовуйте для поліпшення роботи відділу продажів.
6. Вивчайте секрети компаній-конкурентів
Ваші конкуренти використовують різні методи для збільшення продажів. І ви легко можете про це дізнатися — просто станьте їхнім таємним покупцем. Завітайте до магазину під виглядом потенційного клієнта і спілкуйтеся з менеджером.
Придумуйте відмовки, вдавайте, що сумніваєтеся, боїтеся ухвалювати рішення, хочете ще подумати — і дивіться, як менеджери працюють із вашими запереченнями. Надалі цю інформацію можна добре вивчити й застосувати до свого бізнесу.
7. Розробіть програму лояльності
Придумайте систему нагород для покупців за те, що вони замовляють саме у вас. Так у них з’явиться стимул ще раз прийти до вас. Найкраща нагорода — знижки, їх полюбляють усі. А як їх можна отримувати, це вже вирішувати вам. На вибір є різні програми лояльності:
- Накопичувальна знижка — зростає разом із загальною сумою покупок.
- Бонусна система — бонуси накопичуються за покупки, а потім міняються на товари або знижки.
- Кешбек — з кожної покупки клієнт отримує певну суму грошей на бонусний рахунок.
Програма лояльності — чудовий спосіб прив’язати клієнта до себе. Якщо йому знадобиться товар, який є у вас, він вибере саме вашу компанію, оскільки тут йому доступні знижки.
8. Запускайте розпродажі
Знижки самі по собі не збільшать вам продажі. Якщо вам потрібне збільшення продажів, то це означає, що ваш дохід має зрости. Для цього грамотно запускайте розпродажі:
- виберіть найпопулярніший товар, який найчастіше купують;
- зробіть на нього класну знижку (чим дешевше, тим краще);
- клієнти приходитимуть по цей товар і заодно придбають щось іще — вже за нормальною ціною.
Така схема розпродажів працює в багатьох галузях. Взяти для прикладу ті ж смартфони. Основний дохід йде не з них, а з продажів аксесуарів: чохлів, захисних екранів, навушників, флешок. Ці продукти не дорогі, зате високомаржинальні. І прибуток з них виходить вельми відчутний.
9. Порекомендуйте конкурента
Ця порада може здатися вам абсурдною. Її суть у тому, що якщо у вас немає якогось товару в наявності, відправте клієнта до конкурента, де він зможе його купити. Звучить нерозумно? Насправді ні.
Таким незвичайним способом ви підвищуєте лояльність відвідувача до вашої компанії. Він запам’ятає вашу нестандартну поведінку, адже ніхто так не робить. Людина відчує, що ви про неї дбаєте, а не дивитеся як на гаманець із ручками та ніжками. Це западе йому в душу і є ймовірність, що з разового покупця він перетвориться на постійного. Та ще й своїм знайомим розповість про вашу компанію — а це вже буде безкоштовне сарафанне радіо.
10. Знайдіть вигідного постачальника
Якщо ваша компанія вже працює, постачальники у вас напевно є. Але суть у тому, що на ринку регулярно з’являються нові гравці, які пропонують вигідніші умови співпраці. І це зрозуміло: треба ж якось переманювати клієнтів до себе.
Тож регулярно моніторте ринок постачальників і стежте, чи не з’явилися цікаві компанії. Згодом може виявитися так, що з нинішніми партнерами співпрацювати вже невигідно і має сенс домовитися з іншою фірмою. Якщо вона запропонує вам ті самі товари за нижчими цінами, ви зможете збільшити продажі завдяки більшій різниці між собівартістю і кінцевою вартістю.
Збільшити продажі аксесуарів за допомогою EASY TRADE
Якщо вам потрібен надійний постачальник аксесуарів для смартфонів, звертайтеся в нашу компанію EASY TRADE. Для початку можете вивчити наш каталог на сайті. Подивіться доступний асортимент, порівняйте ціни з пропозиціями інших компаній. Потім зв’яжіться з нами за телефоном або напишіть повідомлення в месенджер.
Ми запропонуємо взаємовигідні умови співпраці, які допоможуть вам збільшити продажі аксесуарів завдяки низькій оптовій ціні. Телефонуйте в робочий час — менеджер озвучить вам усі деталі, а також відповість на будь-які ваші запитання.